به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در جهت تحقق بخشیدن به مبحث اقتصاد مقاومتی، چهار مگاپروژه را به مرحله‌ انجام رسانده‌ایم تا بتوانیم بیش از پیش در این راستا قدم برداریم.

استاندار اردبیل گفت: در نظر داریم تا با وسعت بخشیدن به اجرای چنین پروژه‌هایی، علاوه بر محقق شدن اقتصاد مقاومتی، در سطح منطقه ایجاد اشتغال کرده و استان را با توسعه‌ روزافزونی مواجه سازیم.

وی با بیان اینکه یکی از این چهار مگاپروژه مربوط به منطقه‌ آزاد تجاری است، افزود: همان‌طور که مستحضر هستید این طرح در مجلس رأی نیاورد که با برگزاری جلسه با نمایندگان فعلی مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و همچنین منتخبان هم‌استانی در مجلس آینده سعی خواهیم داشت که این امر محقق شود.

خدابخش با اشاره به اینکه مصوب شدن طرح منطقه‌ تجاری موجب همکاری و همیاری ۶ استان با یکدیگر است، بیان کرد: با توجه به ترکیب مجلس آینده، امیدواریم که این طرح جزو اولین دستورات و مصوبات قرار گیرد.

استاندار اردبیل منطقه‌ ویژه‌ نمین را از دیگر پروژه‌های مهم ذیل اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این خصوص سرمایه‌گذار انتخاب شده که باید طرح جامع خود را مصوب کرده و تحول عظیمی را در این منطقه به نمایش بگذارد.

خدابخش با اعلام اینکه سه پهنه‌ معدنی در اردبیل وجود دارد، بیان کرد: برای هر یک از این پهنه‌ها سرمایه‌گذار پیدا شده که آنها با دریافت جواز اکتشاف، کار خود را آغاز خواهند کرد و این امر نیز نتایج مطلوبی را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی سدخداآفرین را پروژه‌‌ای حائز اهمیت اعلام کرد و گفت: در دو‌ ساله‌ اخیر با ورود پیمانکاران به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :