به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه، اسماعیل پاسلار پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرلنگه در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: امسال رویکرد توسعه استان با عنایت به بحث اقتصاد مقاومتی توجه بیشتر به توسعه فضای گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و فرهنگی است.

وی افزود: برای تحقق گردشگری و ایجاد ظرفیت‌ها و امکانات برای گردشگران، شهرداری و شورای اسلامی باید به کمک اداره میراث فرهنگی و گردشگری آمده و در تحقق اقتصاد مقاومتی با صنعت گردشگری به کمک دولت بیایند.

فرماندار بندرلنگه اضافه کرد: ما در خصوص توسعه فضاهای گردشگری باید به سمت خانه‌های تاریخی و ثبت‌شده میراث فرهنگی برویم و با مرمت به‌عنوان خانه‌های بوم‌گردی و مراکز فرهنگی و حتی موزه برای بازدید عموم استفاده کنیم.

پاسلار تصریح کرد: پتانسیل‌های فراوانی در این شهرستان وجود دارد و باید به دید مثبت به آنها نگاه کنیم و این مسئله را در اولویت قرار دهیم به‌طور مثال می‌توانیم با بازسازی فرودگاه بندرلنگه که از نظر بنا دومین فرودگاه کشور است مکانی را برای بازدید علاقمندان به تاریخ فراهم آوریم.

وی در پایان با اشاره به احیای گردشگری جزایر گفت: با توجه به نزدیکی تعدادی از جزایر به بندرلنگه می‌توان از این بندر به عناون پایلوت، جهت جابجایی مسافر از مسیر دریا و با ساماندهی شناورهای سنتی و تغییر کاربری به شناورهای گردشگری سهولت در جابجایی مسافر همراه با حفظ اصالت‌های بومی اقدام کرد.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :