به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرنگار مهر، هیربد معصومی در نخستین نشست نظام فنی و اجرایی استان البرز که پیش از ظهر دوشنبه در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی در راستای تسهیل کار بخش خصوصی اتخاذ شده است گفت: استاندار البرز توجه ویژه ای به این بخش دارد و در سه بخش مهم و اساسی تولید، صنعت و کشاورزی اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اینکه شرکت های بزرگ بخش خصوصی باید در کشور ایجاد شود تا ظرفیت و توانایی رقابت با بازارهای جهانی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اداره کشور با تکیه بر توان داخلی و بدون وابستگی به درآمدهای نفتی است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با واگذاری پروژه های عمرانی از ۷۶۰ پروژه حدود ۴۰ پروژه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعکس و اعلام شده است، تصریح کرد: در نظر داریم بخش خصوصی را در این حوزه ترغیب کنیم و باید به این نکته نیز تاکید کرد دولت به دنبال هیچ گونه سودی در این پروژه ها نیست.

معصومی بیان کرد: هدف از انجام کلیه اقدامات مذکور فعال کردن بخش خصوصی، ایجاد فرصت های شغلی و اتمام پروژه های نیمه تمامی است که با آن روبرو هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه انتخاب نوع پروژه ها جزء مصوبات حوزه نظام فنی و اجرایی به شمار می رود و از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: دستگاه های اجرایی البرز باید پروژه های خود را به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی استان برسانند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشته ۴ دهه از انقلاب اسلامی پروژه های خدماتی موجود کفایت می کند، تصریح کرد: اغلب پروژه هایی که در دست داریم در زمره پروژه های خدماتی است که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارد.

وی با بیان اینکه باید جذابیت لازم به منظور جذب و ترغیب بخش خصوصی ایجاد شود تا سرمایه گذاران داوطلب اتمام پروژه ها شوند، اظهار کرد: یکی از موانع بر سر راه پروژه های عمرانی نظام پرداخت اعتبارات به پیمانکاران است.

معصومی در پایان خاطرنشان کرد: ارتقاء دانش فنی در دو سطح آموزش کاربردی برای مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرای در ارتقاء دانش و کیفیت پروژه های عمرانی نقش بسزایی داردو سالانه در استان البرز ۵ میلیون متر مربع پروانه صادر می شود که امسال حدود ۴۰درصد کاهش داشته است. 

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :