عسگرعلی جوانبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین واگذاری وظایف به بخش خصوصی است، اظهار کرد: در دیدار فرهنگیان و معلمان با رهبر معظم انقلاب که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم صورت گرفت ایشان فرمودند هر هزینه و بودجه‌ای که برای آموزش و پرورش صرف شود، سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: تمام مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برای کمک به آموزش و پرورش اقدام کنند چراکه سند تحول آموزش و پرورش را در افق ۱۴۰۴ شاهد هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در پنج حوزه موفق عمل کند، عنوان کرد: از جمله آن حوزه پرورشی، ورزشی، تجهیزات، فضاسازی و هوشمندسازی است که باید به استانداردهای بین‌المللی، شاخص و توسعه یافته برسد.

جوانبخت خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی احداث نمازخانه و کتابخانه، حوزه ورزشی احداث سالن ورزش، استخر و تجهیزات زمین فوتبال، حوزه تجهیزات احداث آزمایشگاه‌ها و آموزشی در هنرستان‌ها، حوزه فضا استانداردسازی و مقاوم‌سازی یک سوم از مدارس استان قزوین و در هوشمندسازی نیز ایجاد سایت کامپیوتری، اینترنتی و فناوری اطلاعات است.

این مسئول با اشاره اینکه ۳۳ درصد از فضای آموزشی استان قزوین استانداردسازی نیست، افزود: برای استانداردسازی مدارس این استان نیازمند مشارکت مردم و دولت هستیم که امید است با تحقق این تعامل فضاهای آموزشی استان قزوین استانداردسازی شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگی را در مدارس یاد بگیرند چراکه این مهم در سند تحول، ۶ ساحت آموزش و پرورش مشخص شده که باید تربیت‌پذیری و مهارت را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

جوانبخت با اشاره به اینکه از جمله ۶ ساحت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، اعتقادی و عادی، اقتصادی و حرفه‌ای، زیباشناختی و هنری و علمی و فناورانه است، یادآور شد: میدانی که در سند تحول ایجاد شده در افق ۱۴۰۴ باید عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای ۲ هزار و ۲۰۹ واحد آموزشی، ۹ هزار و ۴۸۲ کلاس درس بوده که ۳ هزار و ۴۵ کلاس درس در این استان دارای استحکام است.

* مقاوم‌سازی ۳ هزار کلاس درس در قزوین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تشریح کرد: در مجموع ۳ هزار کلاس درس در استان قزوین نیاز به مقاوم‌سازی و ۲ هزار و ۷۵۳ کلاس درس نیز نیاز به تخریب و باسازی دارد.

جوانبخت با بیان اینکه یک هزار و ۸۷۲ فضای آموزشی در استان قزوین شامل نمازخانه، سالن ورزشی و غیره وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۹۳ فضا دارای استحکام، ۸۲۸ فضا نیاز به مقاوم‌سازی و ۴۵۱ فضا نیز نیاز به تخریب و باسازی دارد.

این مسؤول با بیان اینکه مدارس غیردولتی استان قزوین ۱۲ هزار دانش‌آموز را تحت تعلیم قرار داده، ادامه داد: با توجه به اقتصاد مقاومتی از تسهیلات و کمک‌ها به این مدارس دریغ نخواهیم کرد و مردم خیر و نیکوکار این استان نیز در راستای ساخت فضا و ایجاد فضاهای آموزشی با اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تعامل کنند تا این مهم محقق شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین مطرح کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی تجهیزات، جایگزین کردن امکانات کهنه و قدیمی با امکانات نو است که در این راستا طی سال جاری به خیران استان قزوین مطرح شده هر خیری که می‌تواند در تجهیز مدارس این استان کمک کند تا تجهیزات مورد نیاز هر فضای آموزشی مهیا شود.

جوانبخت با بیان اینکه تا کنون ۱۵ درصد از مدارس استان قزوین هوشمندسازی شده است، عنوان کرد: بیش از ۶۵۰ مورد مشارکت از سوی خیران این استان در بحث هوشمندسازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به هوشمندسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: با توجه به اقتصاد مقاومتی و در راستای کمک به محیط زیست باید تا افق ۱۴۰۴ گام‌های ارزنده‌ای برداشته تا شاهد حذف قلم، کاغذ و کتاب از مدارس این استان باشیم.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :