حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت کنونی زاینده‌رود، اظهار داشت: هم‌اکنون به دلیل تأمین آب کشاورزی شرق اصفهان آب در زاینده‌رود جریان دارد.
وی تأکید کرد: به دلیل کمبود بارندگی در حوزه استان اصفهان و چهارمحال بختیاری، وضعیت آب پشت سد زاینده‌رود چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای ندارد و حجم آب مخزن سد حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد پایین‌تر آمده و ادامه این روند تخصیص حقابه رودخانه زاینده‌رود را با مشکل مواجه خواهد کرد.
مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست زاینده رود نسبت به سال گذشته با کمبود آب مواجه شده و اگر بخش‌‌های مختلف استان برنامه‌ریزی جامعی برای مصرف آب به اجرا درآوردند، ممکن است مشکل حقابه زیست‌محیطی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی حل شود.
ظهرابی در خصوص حقابه زاینده‌رود و اجرای آن، تصریح کرد: در زمان‌بندی سال جاری آبی، ورود حدود ۸۷ میلیون متر مکعب حقابه زیست‌محیطی پیش‌بینی شده که در ۱۰ ماه از سال وارد رودخانه زاینده‌رود شود.
وی در پایان گفت: آب زاینده‌ رود از سال آبی گذشته تا امسال در حد فاصل بین ۲ کشت، تا حد امکان حقابه زیست‌محیطی خود را دریافت کرده است.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :