مهدی مهدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به همزمانی این مسابقه با عید مبعث، ورزش دوستان و علاقمندان به ورزش های آبی و ساحلی می توانند بدون پرداخت هزینه در این مسابقه شرکت کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۹ تیم برای حضور در مسابقه هندبال ساحلی با بادکنک ثبت نام کرده اند، گفت: به تمام دهیاران جزیره و بخشداران شهاب و مرکزی قشم جهت معرفی بازیکنان و تیم های ورزشی مکاتبه شده است و پیش بینی می شود تا زمان شروع مسابقه، تعداد تیم های شرکت کننده افزایش قابل توجهی یابد.
مهدی پور با بیان اینکه هر مسابقه توسط یک گروه سه نفره از داوران هندبال قضاوت می شود، اظهار کرد: در هر تیم پنج بازیکن حضور دارند که ۲ تن از آنها به صورت ذخیره در مسابقه حاضر می شوند و تعویض در بازی آزاد است.
مهدی پور افزود: در این بازی از بادکنک های خاصی استفاده می شود که به اندازه کف دست است و جنس آن به گونه است که نه به راحتی می ترکد و نه مقاومت زیادی دارد و ترکیدن آن به هیجان بازی می افزاید.
وی ادامه داد: در مسابقات بعدی هندبال ساحلی تلاش داریم که داخل بادکنک ها با آب رنگی قابل شستشو پرد شود تا ترکیدن آنها به زیبایی های بصری این مسابقه ها بیفزاید.
مبتکر این بازی اظهار کرد: زمین بازی هندبال ساحلی نیز به گونه ای انتخاب شده است که بخشی از آن در هنگام جزر و مد، در داخل آب دریا قرار می گیرد و بازیکنان می توانند به راحتی برای دریافت و ارسال توپ شیرجه بزنند.
وی با تبیین برخی مقررات این بازی، گفت: اگر توپ در حین پاس کاری توسط هم تیمی ها بترکد، توپ در اختیار تیم مقابل قرار می گیرد و به جای دروازه هندبال، از سطل های بزرگی برای این منظور استفاده می شود که در پایان بازی بادکنک های داخل آن شمارش و برنده بازی اعلام می شود.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد قشم محل برگزاری و برخی امکانات ورزشی مسابقه هندبال ساحلی را تامین کرده است، گفت: هرچند بازیکنان از وسایل ایمنی همچون کلاه در حین بازی استفاده می کنند، اما یک دستگاه آمبولانس به همراه تیم پزشکی نیز در محل مسابقه حضور می یابند.
مبتکر و مسئول برگزاری مسابقه هندبال ساحلی به وسیله بادکنک های پر شده با آب، هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد لحظه های شاد و مفرح در بین خانواده ها و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اعلام کرد.
مهدی پور با بیان اینکه ۱۲ طرح جدید برای توسعه ورزش های ساحلی دارد، از تلاش برای ثبت ملی ورزش هندبال ساحلی به وسیله بادکنک پر شده با آب، خبر داد.
وی با اشاره به استقبال خوب کودکان، نوجوانان و جوانان برای حضور در این مسابقه، اضافه کرد: دوم خرداد سال جاری مصادف با میلاد پیامبر اعظم (ص)، دور دوم این مسابقه ها در قشم برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از ایرنا، مسابقه هندبال ساحلی به وسیله بادکنک های پر شده با آب، روز پنج شبنه ۱۶ اردیبهشت همزمان با عید مبعث پیامبر اعظم(ص) راس ساعت ۱۵ در مجموعه گردشگری ایران زمین جنب پارک زیتون قشم برگزار می شود.
۲۰۹۰/

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :