به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از قم، هر ساله رقابت‌های ورزشی بین فرهنگیان استان قم در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود و مربیان و معلمانی که در ۹ ماه سال تحصیلی برای آموزش رشته‌های مختلف و علوم ورزشی به دانش‌آموزان و محصلین تلاش کرده‌اند، این بار خود در یک رقابت ورزشی حاضر می‌شوند.

این در حالی است که ورزش دانش‌آموزی با برنامه‌ریزی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی در قم داشته و با برگزاری مسابقات نواحی و سپس رقابت تیم‌های برتر هر ناحیه با یکدیگر، رونق قابل توجهی در ورزش دانش‌آموزی قم ایجاد شده است.

هر ساله با تلاشی که مربیان و معلمین ورزش در سطوح مختلف تحصیلی انجام می‌دهند،‌ بازیکنان نخبه و مستعدی به سطح اول ورزش استان قم و حتی کشور معرفی می‌شوند و این بازیکنان و ورزشکاران با پرورش زیر نظر مربیان مجرب رشته‌های مختلف برای ورزش قم و کشورمان در میادین برون‌مرزی نیز افتخارآفرین می‌شوند.

به همین دلیل است که ورزش دانش‌آموزی را اساس و پایه ورزش قهرمانی قلمداد می‌کنند، زیرا با سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه به ویژه در ورزش این قشر از جامعه می‌توان بازیکنان نخبه، مستعد و آینده‌دار رشته‌های مختلف را برای فعالیت حرفه‌ای شناسایی کرد.

اعزام تیم‌های رشته‌های گوناگون ورزش دانش‌آموزی قم به مسابقات المپیاد ورزش دانش‌آموزی سراسر کشور در تابستان هر سال از جمله اقدامات مثبتی است که در قم انجام می‌شود و چهره‌های مستعد و توانمند زیادی در این رقابت‌ها هم معرفی شده و هم برای ورزش قم افتخارآفرینی می‌کنند.

اکنون کسانی که ماه‌ها برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این استان زحمت کشیده‌اند قصد دارند در رقابت‌های ورزشی ویژه فرهنگیان استان قم با یکدیگر به رقابت پرداخته و برای کسب عنوان‌های برتر مسابقات والیبال قهرمانی فرهنگیان تلاش کنند.

این در حالی است که ۶ تیم در مسابقات والیبال فرهنگیان استان قم حضور یافته‌اند و در دو گروه سه تیمی با یکدیگر به شکل دوره‌ای به رقابت می‌پردازند تا در پایان بازی‌های مرحله مقدماتی از هر گروه دو تیم مجوز صعود به مرحله نهایی را کسب کند.

در گروه نخست مرحله مقدماتی تیم‌های ناحیه سه آموزش و پرورش قم، ناحیه دو و شهر کهک برای کسب مجوز صعود با یکدیگر مسابقه می‌دهند و بازی‌های گروه دوم نیز با حضور تیم‌های مدارس استثنایی قم، ناحیه چهار آموزش و پرورش و شهر جعفریه به انجام خواهد رسید.

در مجموع ۶ مسابقه در مرحله مقدماتی برگزار خواهد شد تا تکلیف دو تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شود، ضمن اینکه در مرحله نیمه نهایی تیم اول گروه نخست با تیم دوم گروه دوم و تیم اول گروه دوم با تیم دوم گروه نخست مسابقه می‌دهند تا دو تیم به فینال برسند.

میزبانی این رقابت‌ها را سالن ورزشی محمدی‌کاشانی قم در انتهای بلوار مدرس بر عهده دارد و تعداد بازیکنان هر تیم ۱۲ نفر به همراه دو نفر به عنوان مربی و سرپرست تعیین شده است، ضمن اینکه مسابقات بر اساس آخرین قوانین فدراسیون والیبال به انجام خواهد رسید و روزهای هجدهم و بیستم اردیبهشت برای انجام بازی‌های مراحل نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال در نظر گرفته شده است.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :