به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از  خبرگزاری فارس از آمل، احمد منفرد بعد از ظهر امروز در نشست بررسی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، با اعلام تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در آمل، اظهار کرد: این ستاد برای شناسایی قابلیت‌ها با توجه به منویات رهبر معظم رهبری شکل گرفته است.

وی با اشاره به شعار سال ۹۵ و تاکید بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: با برگزاری دو جلسه مبانی، اهداف و تشکیلات ستاد اقتصاد مقاومتی در این شهرستان بررسی شده است.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه امر اقتصاد مقاومتی اقتصادی مبتنی بر ریاضت و مشقت نیست، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی انبساطی مبتنی بر ظرفیت‌های خودجوش درون‌گرا و برون‌گرا در جامعه است.

این مسئول با تأکید بر شناخت لازم از داشته‌های شهر، استان و کشور به همراه به فعلیت رساندن همه ظرفیت‌های موجود، گفت: هم‌اکنون ساز و کار این شهرستان با برنامه‌های محوری اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده و در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

منفرد با اشاره به اینکه شهرستان آمل با ۸ هزار سال قدمت از محدود شهرهایی است که در ۲ هزار سال گذشته تاکنون با همین نام پا برجاست، ادامه داد: آمل در تمدن ایران اسلامی جایگاه والایی دارد و امروزه با بیش از ۳ هزار کیلومتر وسعت از سه موقعیت جغرافیایی و اقلیم برخوردار است.

وی با اعلام اینکه تنها بخش لاریجان آمل یکی از بخش‌های پنج‌گانه دارای یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر مساحت است، یادآور شد: لاریجان مکان مناسبی برای تولید و پرورش گیاهان دارویی محسوب می‌شود و از مناطق جذب گردشگر در سطح کشور لحاظ می‌شود.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی را در بر می‌گیرد، بیان کرد: باید اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود و با توجه به اینکه شهرستان آمل ۴۸ درصد صنعت استان را به خود اختصاص داده است پس نیاز است تا با نگاه عمیق به این مبحث پرداخته شود.

این مسئول با اعلام اینکه آمل نه تنها در بخش صنعت، بلکه در تجارت هم از شهرهای شاخص مازندران است، اظهار کرد: این شهرستان بیش از نیمی از تجار خارج از استان را به خود اختصاص داده و در امر کشاورزی با حدود ۴۰ هزار هکتار زمین شالیزاری بخش مهمی از برنج مردم ایران را تامین می‌کند.

منفرد با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی فراوان و یکه‌تازی صنعت در آمل، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، تورم سبب تعطیلی و نیمه‌فعال شدن تعدادی از واحدهای تولیدی شده است هر چند بیشتر مشکلات به بانک‌ها، بازپرداخت معوقات بانکی و افزایش نرخ سود باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در بخش رسیدگی به واحدهای نیمه‌فعال با حضور مسئولان دو دستگاه دادگستری و صنعت و تجارت وارد میدان شدیم، خاطرنشان کرد: مشکلات مختلفی همانند ارزش افزوده و تامین اجتماعی صاحبان صنعت هم‌اکنون در حال بررسی است.

فرماندار ویژه آمل گفت: وجود قابلیت‌های مطلوب، قرار داشتن محور مواصلاتی هراز و رودخانه هراز و نزدیکی به پایتخت کشور از مزایای آمل است تا به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

این مسئول با اعلام وجود پدیده‌های طبیعی در شهرستان آمل، بیان کرد: این شهرستان در زمینه امور باغی موفق بوده و در تولید مرکبات سرآمد است.

منفرد افزود: در بخش تولید و عرضه ماهیان سردآبی و گرم‌آبی قابلیت زیادی برای آمل فراهم است و ماهانه ۸ هزار تن ماهی سردآبی تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با اعلام اینکه آمل هشت درصد تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ مازندران را به خود اختصاص داده است، گفت: دو درصد تولید مرغ در کل کشور به این شهرستان تعلق دارد همچنین در تولید و کشت گیاهان دارویی آمل دارای مزیت نسبی است و با کشت گل‌سرخ و گل محمدی زمینه فعالیت در عرصه گل و گیاه را بیشتر از گذشته فراهم شده است.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :