به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، زباله بزرگترین تهدید برای محیط زیست محسوب می‌شود و در صورت عدم جمع‌آوری می‌تواند علاوه بر صدمه زدن بر بستر محیط زیست سلامت انسان را نیز به مخاطره بیندازد.

تولید زباله بطور چشم‌گیری رو به افزایش است این افزایش و تولید موجب بحران‌هایی در زمینه محیط زیست گردیده است که حیات موجودات کره زمین را با مشکلات جدی روبه‌رو ساخته است.

تولید آلاینده‌های مختلف زباله که هرروز بر تعداد و تنوع آنها افزوده می‌شود سبب شده که ضمن خسارت به منابع اصلی (آب، خاک و هوا) با مقادیر زیاد مواد زاید به اشکال جامد، نیمه جامد، مایع و گاز مواجه شده‌ایم و این به این معنی است که بشر به دست خود عرصه زندگی را برخود و سایر موجودات تنگ کرده است.

حفاظت محیط زیست کشور در طول سال‌های گذشته اقدامات وسیعی در خصوص ترویج فرهنگ‌سازی برای عدم تولید زباله توسط مردم در محیط زیست انجام داده و در این راستا از تشکل‌های مردم‌نهاد نیز استفاده کرده است.

در این میان خبرنگاران آذربایجان غربی به تازگی با تشکیل گروهی ۵۵ نفره تحت عنوان «خبرنگاران حافظ محیط زیست آذربایجان غربی» یک روز در هفته را به جمع‌آوری زباله‌‌های اطراف محیط زیست اختصاص داده‌اند.

خبرنگاران آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز در اکیپی ۲۰ نفره به اطراف رودخانه تفرجگاه بند اعزام شدند و با همکاری یکدیگر حدود ۵۰ کیسه زباله را جمع‌آوری کردند.

خبرنگاران آذربایجان غربی با این حرکت زیست‌محیطی علاوه بر پاک‌سازی بخشی از محیط زیست شهرستان ارومیه سبب ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در میان شهروندان عادی و رهگذران شدند و این حرکت مورد استقبال آنان نیز قرار گرفت.

گفتنی است، خبرنگاران حافظ محیط زیست آذربایجان غربی فعالیت‌های میدانی و رسانه‌ای خود را برای حفاظت از محیط زیست این استان از جمعه هفته گذشته و از اطراف پل میان‌گذر دریاچه ارومیه آغاز کرده‌اند.

امید است این حرکت زیست محیطی در میان مردم ترویج پیدا کرده و ما شاهد محیطی سالم و پاک در اطراف محیط زیست این شهرستان باشیم و بتوانیم شهر بدون زباله داشته باشیم.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :