به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، فرهنگ مکتب‌داری امشب در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از ۲۷ اردیبهشت‌ماه تا دوم خرداد توسط شورای فرهنگ عمومی، هفته جوان نام‌گذاری شده است.

وی افزود: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله همایش‌ کوه‌پیمایی، تجلیل از مربیان و داوران جوان، تجلیل از جوانان کارآفرین، دیدار روان‌شناسان حوزه ازدواج و خانواده، برگزاری مسابقات فرهنگی برای زوج‌های جوان و برنامه‌های متنوع دیگر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعات در نظر گرفته شده برای هفته جوان، برگزاری نشست‌های تخصصی نیز در رابطه با شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» جزئی از برنامه‌های این هفته است.

مکتب‌داری با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف در این هفته، افزود: جوانان می‌توانند در قالب این کارگاه‌ها از نظرات کارشناسان صاحب‌نظر در بحث آموزش‌های پیش از ازدواج استفاده کنند.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۶ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور استاندار برگزار شد و در کشور رتبه دوم را کسب کردیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: تعداد مصوبات در این جلسات، ۲۱۲ مصوبه بوده که ۱۷۶ مصوبه اجرا شده و ۳۶ مصوبه آن انجام نگرفته است و عمده مصوباتی که نتوانستیم آن را اجرایی کنیم در بحث مسکن جوانان بوده است.

مکتب‌داری به برنامه های اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شده‌اند.

وی به برنامه ترویج ازدواج آسان در بین جوانان اشاره و تصریح کرد: در شش ماهه اول سال گذشته، ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام ازدواج به زوج‌های جوان اعطا شده است.

این مسؤول در پایان افزود: ۵۰ ورزشکار شهید استان شناسایی شده اند که زندگی‌نامه و وصیت‌نامه آنان در قالب کتابی در راستای معرفی آنان چاپ شده است.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :