به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از  خبرگزاری فارس از آمل، هادی عقیلی عصر امروز در نشست بررسی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر نام‌گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، همه تلاش‌ها باید در راستای عملیاتی کردن رهنمودهای معظم‌له باشد.

وی افزود: ۳۵ طرح نیمه‌کاره بخش شیلات در این شهرستان وجود دارد که نیاز به تسهیلات لازم برای پیشرفت آنها احساس می‌شود.

رئیس اداره شیلات آمل با اشاره به فعال شدن صندوق توسعه کشاورزی برای استفاده از ظرفیت‌های لازم، تصریح کرد: با ارائه تسهیلات بانکی از سوی این صندوق می‌توان به حمایت تولیدکنندگان پرداخت.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از ۱۰ طرح نیمه‌تمام این شهرستان با اختصاص تسهیلات به پایان می‌رسد، بیان کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی باید توسعه در قالب افزایش تولید بوده و تولید هم با رشد منابع ‌محقق می‌شود.

عقیلی با اعلام اینکه شیلات به آب و منابع آبی وابسته است، ادامه داد: امروزه با افزایش آب‌گیری آب‌بندان‌ها و رسیدگی به امر لایروبی می‌توان در بخش شیلات گام بزرگی برداشت.

رئیس اداره شیلات آمل با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی خاویار در این شهرستان، بیان کرد: هم‌اکنون این طرح با تلاش بهره‌بردار توانسته به نتایج مطلوبی برسد.

این مسئول با اعلام اینکه در شهرستان آمل ۵۲ واحد مرکز پرورش ماهی در دشت فعالیت دارند که در زمینه پرورش ماهیان قزل‌آلا تلاش می‌کنند، تصریح کرد: در این مزارع ماهی یک‌هزار تن ماهی پرورشی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

عقیلی با تأکید بر اینکه ارائه تسهیلات مناسب و اختصاص منابع مالی باعث افزایش تولید و ایجاد خدمات بهتر می‌شود، گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل برای بررسی و رفع سموم موجود در رودخانه هراز کار گروه بهداشتی شکل گرفته تا بیشتر از گذشته به تولید محصولات سالم پرداخته شود.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :