به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرنگار مهر، صفر قائمی ظهر دوشنبه در نشستی مطبوعاتی به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران محرومیت زدایی،سازندگی، برگزاری اردوهای جهادی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از اولویت های اجرایی این نهاد بر اساس اساس نامه سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد.

وی افزود: تمامی برنامه های بسیج سازندگی سپاه عاشورا روستا محور بوده و با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کمک به وضعیت اقتصادی، ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی بوده و ارایه خدمات پزشکی، احداث طرح های خدمات رسانی و منزل مسکونی برای افراد بی بضاعت،تامین سبد غذایی و نیز لوازم التحریر برای خانواده ها و محصلان بی بضاعت با محوریت محرومیت زدایی در استان عملیاتی می شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا خاطر نشان شد: در سال گذشته نیز ۱۰۸ پروژه های عام المنفعه همچون احداث خانه های بهداشت،خانه ی عالم،احداث مدرسه و نیز برگزاری اردوهای جهادی پزشکی و درمانی در مناطق محروم استان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه  بسیج سازندگی بنا به مصوبه مجلس شورای اسلامی از دستگاه های اجرایی کشور محسوب می شود، افزود: بسیج سازندگی سپاه عاشورا از ظرفیت های بالایی برخوردار است و همواره دوشادوش دولت و مسولان اجرایی برای عمران و آبادانی استان اقدام میکند که از آن جمله میتوان به برنامه های آموزشی ترویجی اشاره کرد.

قائمی تصریح کرد: با مشارکت ۱۵ دستگاه اجرایی در سال گذشته بیش از ۱۶۰ پروژه ی عمرانی و سازندگی با اعتباری افزون بر ۱۴۳ میلیارد تومان کلید زده شد که در ۲ ماه آتی تمامی آنها به بهره برداری می رسند.

وی برگزاری دوره های سواد آموزی را ازدیگر برنامه های سازندگی بسیج سازندگی برشمرد و گفت: در سال جاری سعی خواهیم داشت با بهره گیری از مربیان مجرب نسبت به دانش افزایی افراد محروم در موضوعات بهداشتی و درمانی،کشاورزی،آموزش های مهارت آفرینی و سوادآموزی اقدام کنیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا افزود: در سال گذشته نیز بیش از ۲۰ هزار نفر در دوره های سواد آموزی بسیج سازندگی و بیش از ۱۱ هزار نفر در دوه های آموزشی مهارت آفرینی شرکت و موفق به اخذ گواهی معتبر شدند.

وی برگزاری اردوهای جهادی با هدف ترویج روحیه ی جهادی و ایثارگری را سومین رویکرد اصلی این سازمان برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری با مشارکت ۱۰ درصد از بسیجیان فعال استان سعی می کنیم در قالب اردوهای کوتاه مدت جهادی به مناطق محروم خدمات رسانی کنیم.

قائمی تصریح کرد: سال گذشته  بیش از ۳۸ هزار نفر در قالب اردوهای جهادی سازماندهی و راهی مناطق محروم شدند که بازسازی و بهسازی ۴۷۵ مدرسه از جمله برکات آن بود.

وی عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی در آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد و تلاش به درون زایی کردن اقتصاد را از جمله رویکردهای بسیج سازندگی استان در حوزه ی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: در قالب ایجاد و فعال سازی کارگاه های زود بازده و کوچک این سیاست را دنبال می کنیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا کمک به ارتقاء امنیت قضایی و نیز کاهش قیمت تمام شده ی تولیدات داخلی را از دیگر اولویت های این نهاد در حوزه ی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد وافزود: در شهرستان ها ۴ قطب تولیدی مواد غذایی را فعال و راه اندازی خواهیم کرد و در همین راستا در سال گذشته بیش از دو هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی کوچک ایجاد و راه اندازی شده است که در مجموع با هزینه کرد ۳۰میلیارد تومانی برای ۳۴۶ نفر بطور مستقیم اشتغال زایی شده است.

قائمی در پایان بار دیگر بر روستا محور بودن اکثر برنامه های بسیج سازندگی تاکید کرد و گفت: از طریق اجرای برنامه هایی  سعی داریم به  کاهش قیمت تمام شده و نیز پیشبرد اقتصاد روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها کمک کنیم.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :