به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدمهدی جهانبخش ظهر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت مقام معلم در مدرسه شهید شیخی فینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ زیربنای رشد و پیشرفت جامعه است و هر اقدام عملی مهمی در جامعه باید با کار فرهنگی توأم شود تا به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی افزود: یکی از راه‌های مناسب فرهنگ‌سازی در جامعه، مشارکت نسل نوجوان و جوان در برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ آنها برای اصلاح برخی عادت‌های غلط اجتماعی است؛ معتقدیم برای بهبود فرهنگ شهروندی، اقدام فرهنگی اولویت ویژه‌ای دارد و باید از ظرفیت مدارس و معلمان نیز در این زمینه استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگرند و اگر به دنبال اقدام اساسی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید مسئله فرهنگ را جدی بگیریم و روحیه جامعه را متناسب با شرایط جدید آماده کنیم.

جهانبخش ادامه داد: اصلاح اقتصاد به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و بهترین سن برای فرهنگ‌سازی در جامعه سنین نوجوانی است که دانش‌آموزان بیشترین زمان خود را در مدارس طی می‌کنند و رسالت فرهنگ‌سازی در امور مختلف بر دوش معلمان است.

وی یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس را اجرای برنامه‌ها در دل محلات و ایجاد مشارکت دوسویه در اجرای برنامه‌ها میان شهرداری و مردم عنوان کرد و افزود: تاثیر مستقیم اقدام فرهنگی در جامعه را می‌توان به فاصله کوتاهی مشاهده کرد، بنابراین فرهنگ‌سازی در امور مختلف ضرورت جدی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: همزمان با بعثت نبی مکرم اسلام، برنامه‌های مفرح زیادی در این شهر تدارک دیده شده است که مردم می‌توانند در آنها شرکت کنند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :