به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم زارعی بعد از ظهر امروز در پنل تخصصی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری استان کردستان در قالب همایش بین‌المللی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری، اظهار کرد: سؤال‌های بسیار خوبی طی پنل‌های تخصصی این کنفرانس از سوی صاحب نظران ارائه شد و این مهم است که بتوانیم از برایند این مقالات راهکارهای لازم را برای رفع مشکل و معضل مناطق حاشیه و فقیرنشین بیرون و به مرحله اجرا درآوریم.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: در گام نخست همه ما باید به این باور برسیم که معضل مناطق حاشیه‌ای و فقیرنشین یک واقعیت است و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

وی سیاست‌گذاری درست در زمینه حاشیه‌نشینی را امری ضروری دانست و گفت: نخستین کاری که باید در این زمینه انجام دهیم ایجاد بسترهای لازم برای افرادی است که در این مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.

به گفته زارعی، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح اقتصادی ساکنان حاشیه شهرها باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و مشارکت همه جامعه انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند معضل بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین و جلوگیری از روند رشد آنها را مرتفع کند، گفت: تحقق اهداف در این حوزه نیازمند مشارکت اجتماعی و نقش‌آفرینی خود مردم برای جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی است.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: در این زمینه ایجاد هشت مرکز پشتیبانی برای این مناطق به منظور ارائه آموزش، ایجاد اشتغال و در کل توانمندسازی این افراد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مباحث فرهنگی و آموزشی یکی از مهم‌ترین نیازها است که باید در مورد ساکنان مناطق حاشیه شهر و فقیرنشین مدنظر قرار گیرد.

به گفته زارعی، ارائه آموزش‌های فرهنگی با توجه به ظرفیت و سطح توان اقشاری که در این مناطق سکونت دارند باید به عنوان یک اولویت مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

فرماندار سنندج با تأکید بر ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی ۷۵ هزار نفر جمعیت نایسر، گفت: تا زمانی که بسترهای توانمندسازی ساکنان موجود فراهم نشود نمی‌توانیم به فکر جلوگیری از گسترش پدیده آسیب‌زای حاشیه‌نشینی باشیم.

گفتنی است، این مراسم در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :