به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، پیش از ظهر امروز سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در همایش رویکرد صادرات محور صنعت سنگ اظهار کرد: در شرایط امروز که صادرات نفت، نقش کمی در اقتصاد جامعه دارد اگر بخواهیم مواد غیرنفتی و سوختی به خارج از کشور صادر کنیم، صنعت سنگ اولین اولویت صادرات را دارد.

وی افزود: کل حجم صادرات ایران ۴۵ صدم درصد از صادرات جهان را به خود اختصاص داده است که از این درصد، ۳۵ صدم آمار به صدور نفت و گاز اختصاص دارد یعنی صادرات غیرنفتی ما کمتر از ۱۰ صدم درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر تولید و صنعت داخل کشور بسیار تأکید دارند ولی متأسفانه این کار عملی نمی‌شود، ما نمی‌گوییم دولت به ما پول بدهد؛ می‌گوییم دولت همین مبلغی که خرج زندانی‌ها می‌کنند را به ما بدهند، قول می‌دهیم زندانی‌ها کمتر شوند.

وی با انتقاد از دولت و طرح اختصاص دادن ۳۰ درصد از درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها به تولید و صنعت ابراز کرد: مگر ما گفتیم ۳۰ درصد از درآمد طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را به تولید و صنعت اختصاص دهید، حتی یک ریال هم از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را به تولید ندادید، همین مبلغ‌هایی که در جامعه صرف امنیت و مسائل اجتماعی می‌شود اگر به تولید بدهند امنیت بیشتر و اجتماع پیشرفت بیشتری می‌کند.

سهل‌آبادی با اشاره به سخن‌های رهبر معظم انقلاب در مورد شعار امسال خاطر نشان کرد: چقدر رهبر معظم انقلاب بر تولید تأکید می‌کنند و به همه مسئولین و مردم می‌گویند اقتصاد مقاومتی یعنی فقط برای تولید داخل کار کنید.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم صادرکننده باشیم باید همه باهم باشیم و نباید بگذاریم کشورهایی مثل مالزی، امارات و دیگر کشورها سرمان کلاه بگذارند، نباید بگذاریم دسته‌ای از دلال‌ها که خیلی از آن‌ها هم از ایران هستند دست‌به‌دست هم بدهند و آن‌قدر نرخ کالای ما را پائین بیاورند تا خودشان بیشتر سود کرده و کالای ما را رایگان به کشورها عرضه کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تأکید کرد: باید صنعت سنگ را در استان اصفهان تجهیز کنیم، باید همه باهم و هماهنگ وارد صادرات شویم نه آن‌که هرکدام از یک مسیر جداگانه‌ای برویم؛ همه  در برابر قول ایجاد اشتغال، موظف هستیم.

سهل‌آبادی در پایان در رابطه با صادرات بیان کرد: کشورهای سرمایه‌گذار به ایران می‌آیند و سرمایه‌گذاری خواهند کرد ولی شما باید زمینه را برای سرمایه‌گذاران مهیا کنید و مطمئن باشید که کشور ما بهترین پتانسیل را برای سرمایه‌گذاری در دنیا دارد.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :