به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه دیشب (پنج‌شنبه) اردوگاه پناهجویان سوری در استان ادلب در نزدیکی مرز ترکیه مورد حمله قرار گرفت، ارتش‌های سوریه و روسیه امروز به ادعای بمباران این مکان غیرنظامی واکنش نشان دادند.

در حمله این اردوگاه پناهجویان، حداقل ۳۰ نفر کشته‌ شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ساعتی پس از اعلام موضع ارتش سوریه و رد دخالت جنگنده‌های سوری در حمله به این اردوگاه، حضور جنگنده‌های روسیه در این حمله را هم تکذیب کرد و اعلام کرد که دست داشتن گروه تروریستی جبهه‌النصره در این حمله، محتمل است.

وی افزود: «جنگنده‌های سوری و یا جنگنده‌های دیگر بر فراز اردوگاه پناهجویان در «سرمد» (در استان ادلب) شرکت نداشته‌اند.»

در حال حاضر علاوه بر جنگنده‌های روسیه و سوریه، آمریکایی‌ها هم مواضع برخی گروه‌ها در سوریه را مورد حمله قرار می‌دهند، ولی حملات با ارتش روسیه هماهنگ است و رادارهای روس‌ها در پایگاه هوایی لاذقیه، منطقه را تحت پوشش دارند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه پیش‌تر اعلام کرده بود: «اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از گروه‌های تروریستی در برهه اخیر با هدایت طرف‌های خارجی مشخص، عمدا به اهداف غیر نظامی حمله می‌کنند تا در میان این افراد بیشترین تلفات رخ دهد و سپس ارتش سوریه را متهم کنند». (جزئیات بیشتر)

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :