به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قائمی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج سازندگی گفت: در همین زمینه در سال گذشته، ۶۰ پروژه عمرانی با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهر تبریز و استان در دست اجرا بود.

وی ایجاد و پشتیبانی از قطب‌های تولیدی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج سازندگی دانست و افزود: در همین زمینه و برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی درصدد هستیم در هر شهرستان حداقل چهار قطب تولیدی ایجاد کنیم.

وی گفت: بازدید از طرح‌های اقتصادمقاومتی، افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان، افتتاح پروژه‌های اقتصادمقاومتی، دیدار با ائمه جمعه، اعزام گروه‌های جهادی یک روزه، اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی، برگزاری نمایشگاه در نماز جمعه و … از جمله اقدامات بسیج سازندگی در این هفته به شمار می‌رود.

قائمی افزود: بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و در چهار محور به فعالیت مشغول است.

وی گفت: محور اول محرومیت‌زدایی که دغدغه اصلی مسئولان نظام است و خدمت رسانی به قشر محروم از اولویت‌های بسیج سازندگی به حساب می‌آید.

قائمی اظهار داشت: در همین زمینه طی سال گذشته ۴۹ خانه محروم احداث شده و به صورت رایگان در اختیار محرومان قرار داده شده است، همچنین ۱۰۸ پروژه عام‌المنفعه از جمله خانه عالم، غسالخانه، خانه بهداشت، پروژه آبرسانی و … احداث شده است.

وی افزود: در همین زمینه در سال گذشته، ۶۰ پروژه عمرانی با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهر تبریز و استان در دست اجرا بود که بخشی از این پروژه‌ها مربوط به سازمان جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری تبریز بود که اجرایی شده و بخشی از آن در حال اجراست.  

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :