آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز یکشنبه در همایش طلاب به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته معلم و عقیدتی و سیاسی در مسجد جامع این شهرستان افزود: علم اندوزی، جهاد در راه خدا و تقوا از مهمترین ویژگی های جهادگران زمان کنونی بوده و معلمان و استادان در زمان کنونی جهادگران انقلاب اسلامی هستند.
وی اظهار کرد: طلاب نیز باید با تاسی از بزرگانی مانند شهید مطهری، خود را مجهز به علم، تقوا و جهاد در راه خدا کنند تا بتوانند با شناخت مسائل روز جامعه و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب پشتیبان ولایت فقیه و ولی امیر مسلمین جهان باشند.
امام جمعه مراغه یادآور شد: طلاب مهمترین پشتیبان انقلاب اسلامی ایران برای ثبات اسلام در جهان بوده و نظام اسلامی نیز با تربیت طلاب، موجب استحکام پایه های این دین در جهان می شود.
آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: وظیفه کنونی علما و آحاد جامعه، احساس تکلیف در برابر آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به آن ها بوده که تاکیدهای رهبر معظم انقلاب همیشه بر این اصول استوار است.
وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: اندیشه و تفکر شهید مطهری جزو سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و مسئولان و صاحب نظران باید در راستای اعتلای آن ها در جامعه تلاش کنند.
آیت الله پورمحمدی، معلمی در حوزه و دانشگاه را از ویژگی های بارز و برجسته شهید مطهری عنوان کرد و افزود: تسلط وی بر موضوعات علمی، استقبال از پرسش های دانشجویان و طلاب، تبیین مطالب علمی با بیان ساده و پرورش شاگردانی زبده از دیگر ویژگی های مهم این معلم والا مقام بود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۳۴/۸۰۲۳//۶۱۸۳

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :