به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، امام‌جمعه این شهرستان بعدازظهر امروز در آیین افتتاح باشگاه پینت‌بال شهدا که با حضور معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس، امام‌جمعه اقلید، فرماندار، بخشدار مرکزی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رؤسای ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، هیأت رزمندگان، مشاور فرماندار در امور بانوان و…، ورزشکاران و ورزش‌دوستان صورت گرفت با تبریک اعیاد مبارک ماه رجب از اهمیت ورزش در زندگی فردی و اجتماعی سخن گفت.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به توسعه و ارتقای رشته‌های ورزشی در زمینه‌های مختلف و برای تمام قشرهای جامعه عنوان داشت: درگذشته نه‌تنها تعداد رشته‌های ورزشی محدود بودند بلکه ازنظر فنی نیز رشد و توسعه چندانی نداشتند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ اصول و ارزش‌ها در عرصه‌های مختلف و به‌کارگیری آن‌ها در راستای توسعه زندگی و جامعه بشری از برخی حواشی که در ورزش اتفاق می‌افتد و چهره ورزش و ورزشکار را مخدوش می‌کند انتقاد کرد.

طالبی بابیان اینکه ورزشکاران در میدان‌های ورزشی بهترین الگو و معلم برای دیگران هستند بر لزوم رعایت ادب، اخلاص و ارتقای ارزش‌ها و اخلاق انسانی تأکید کرد.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود بر لزوم جهاد و انسجام عمومی و مساعدت ویژه و بیشتر مسئولان در راستای ایجاد فضایی آرام و مناسب ورزشی برای حضور و بهره‌گیری بیشتر مردم به‌ویژه جوانان تأکید و تصریح کرد: احقاق این هدف مهم در گرو مساعدت مسئولان، ورزشکاران و مردم است.

در ادامه این آیین معاون فرهنگی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به آمارهای موجود از کاهش سن آسیب‌های اجتماعی در کشور ابراز تأسف کرد.

علی‌رضایی بابیان اینکه ۶۰ درصد از مطلقه‌های استان فارس در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند از کاهش سن اعتیاد به زیر ۲۰ سال سخن گفت و عنوان داشت: در راستای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به اقدام و عمل باهمت همگانی نیاز است.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با اجرای طرح‌های متعدد و متنوع تأثیر بسزایی در راستای تحقق این هدف داشته باشند و عوامل و اتفاقات اجتماعی را به سمت مثبت هدایت کنند.

رضایی در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم مشارکت عمومی و اجتماعی در راستای کمک به مردم به‌ویژه نسل جوان و ایجاد محیط آرام و بانشاط برای آنان، حمایت و مساعدت بیش‌ازپیش مسئولان را نیز خواستار شد.

همچنین رئیس هیأت رزمندگان اقلید عنوان داشت: اقلید شهرستانی با پیشینه مذهبی است که ۵ هزار رزمنده، ۴۰۰ شهید و تعداد بسیاری جانباز از افتخارات این شهرستان هستند.

حمید ایمنی به سفارش پیامبر اسلام در اهمیت شنا، تیراندازی و اسب‌سواری اشاره کرد و به راه‌اندازی باشگاه پینت‌بال شهدا با حرکت خودجوش جوانان اقلید در راستای تأکید و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اقدام و عمل انقلابی و جهادی اشاره و بر لزوم حمایت و مساعدت مسئولان برای توسعه و تکمیل این باشگاه تأکید کرد و اقدام انقلابی را خدمت بیشتر از بضاعت و توان خواند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از فارس، بازی رنگ‌اندازی یا همان پینت‌بال یک نوع ورزش گروهی است که به‌طورکلی دو گروه از بازیکنان سعی در حذف یکدیگر با گلوله‌های رنگی می‌کنند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :