به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از ایرنا، سردار محمد حسین نجات روز پنجشنبه در همایش ‘آیه الایمان’ با موضوع تبیین سند راهبردی اربعین در مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر توجه به اربعین به عنوان برنامه بزرگ فرهنگی برون مرزی و تکریم و ترویج آموزه های قرآنی تاکید دارند.
وی اظهار کرد: در این راستا افزایش شور مردمی، تکریم میزبانی عراق، توجیه مردم و فعالان فرهنگی، اجتناب از ایجاد اختلاف، تقویت مرجعیت و علمای عراق و توجه به زائران غیر ایرانی در مراسم اربعین امسال مورد تاکید قرار گرفته است.
وی گفت: برای انجام فعالیتهای فرهنگی مربوط به حماسه بزرگ اربعین، قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری مراسم اربعین در داخل عراق اولویت کار خود را به جوانان عراقی و زائران کشورهای خارجی و ایرانی ها اختصاص داده است.
رئیس قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری مراسم اربعین افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون سپاه پاسداران همواره محور هماهنگ کننده جریان های مردمی بوده و بسیجیان و فعالیتهای خودجوش مردمی نیز در این زمینه همکاری کرده اند.
وی بیان کرد: یکی از اصول حماسه اربعین، مردمی بودن آن است که سپاه در این زمینه بر بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای گرامیداشت حماسه اربعین و حفظ وحدت تلاش می کند.
وی گفت: در سندی که وزارت کشور در اختیار این قرارگاه گذاشته و آن را به استانداران نیز داده است، بر حمایت از فعالیت های خودجوش مردمی و جلوگیری از تصدیگری دولت تاکید شده است.
سردار نجات با اشاره به سند راهبردی فرهنگی مراسم اربعین سال ۱۳۹۵ و رعایت اصل وحدت، قانونگرایی و بصیرت افزایی در آن افزود: ۱۱ کارگروه با همکاری دستگاه های مختلف ذیل این سند قرار گرفته اند که شامل کارگروه های بین الملل، مبلغین، پایانه های مرزی، برگزاری مراسم، زائران ایرانی در داخل کشور، ساماندهی موکب های ایرانی و عراقی، فضاسازی محیطی، محصولات فرهنگی، رسانه و تولیدات هنری می باشند.
وی اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری مراسم اربعین برای سازماندهی فعالیت های مربوط به پشتیبانی فرهنگی حماسه بزرگ اربعین با همکاری مجموعه فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ بسیج و شهرداری ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه آمار دقیق از کل زائرین اربعین در سال گذشته در دست نیست گفت: این تعداد بین ۱۱ تا ۱۳ میلیون نفر تخمین زده می شود.
همایش ‘آیه الایمان’ با حضور فعالان فرهنگی حوزه برگزاری مراسم اربعین از سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
۷۴۸۹ / ۶۰۵۳/۶۰۶۰

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :