به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی عصر امروز در همایش بزرگداشت شوراها در مسجد پنج تن روستای چاله‌پل نکا در جمع اعضای شوراهای بخش مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ آپارتمان‌نشینی در برخی از روستاها نیز رسوخ کرده است لذا اختصاص ثلث اموات و پدر و مادر به امور فرهنگی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای این منظور و انجام امور فرهنگی می‌توان با ایجاد پارک و بوستان در روستاها، موجب تحرک فرزندان شد و آنان را از اتاق‌ها، آپارتمان‌ها و پشت سیستم‌های کامپیوتری خارج و به فضای آزاد دعوت کرد تا ضمن ایجاد تحرک و پویایی، نشاط، به جامعه تزریق شود.

امام جمعه نکا با اعلام اینکه شوراها در ارائه خدمات به مردم روستا روان‌سازی کنند و با برنامه‌ریزی مناسب، برای رفاه حال مردم گام بردارند، یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی در شهر و روستا با رأی مردم انتخاب شدند و در قبال مردم مسئول هستند و باید برای رفع مشکلات مختلف دغدغه داشته باشند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه مسائل اخلاقی، دینی و مذهبی از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی اعضای شورای شهر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شوراها طوری عمل نکنند که مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در برنامه‌ها دیده شود اما جای مسائل معنوی در روستاها خالی باشد.

وی اضافه کرد: امروزه دشمن با وعده‌های پوچ و با استفاده از رسانه‌های شیطانی وارد جامعه و برخی از خانه‌ها شده است و نباید خدای ناکرده فضاهای مجازی، ارتباطات ناشایست، مجالس لهو و لعب و فسق و فجور، جایگزین مساجد شده و نباید مسائل دینی و اخلاقی در روستاها و جامعه، دست کم گرفته شود.

امام جمعه نکا همچنین خواستار حرکت در مسیر شعار سال به‌عنوان یکی از دغدغه‌‎های مهم رهبری شد و بیان کرد: امسال سال اقدام و عمل است و شوراها باید بیش از هر زمان دیگری به‌صورت عملیاتی در امور مختلف وارد شوند و اهل اقدام باشند و از حداقل امکانات، حداکثر استفاده انجام شود.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه شوراها باید شورای مطابق با الگوی زهد باشند، اضافه کرد: الگوی زهد برداشت کم و بازده زیاد است که باید در دستور کار شوراها باشد که در برخی موارد مشاهده می‌شود که برخی از شوراها، برداشت زیاد داشته و کم‌بازده هستند و به‌نوعی مفید نیستند که باید با تلاش بیشتر، جامعه را از رکود خارج کنند.

وی ادامه داد: براساس اعلام مسئولان سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال در اختیار دهیاران و شوراها برای عمران و آبادانی و مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … قرار داده شد که باید حساب و کتاب در این تخصیص اعتبارات باشد و هزینه‌ها مشخص شود و بدانیم شوراهای کم‌تحرک، توان اجرایی را کم می‌کنند و لذا شوراها باید فعال و پیگیر باشند.

امام جمعه نکا یادآور شد: باید در جامعه اخلاق، قرآن، سازگاری، امنیت خانواده و دین ترویج شود و این مسائل باید توسط آحاد جامعه مورد توجه قرار بگیرد و احساس وظیفه شود و همه مروج فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم تا به رشد و تعالی مورد نظر برسیم.

محمدی‌لائینی تبیین کرد: جامعه برخوردار از امکانات، اما تهی از معنویت، جامعه ایده‌آلی نیست و ما خواهان چنین جامعه‌ای نیستیم و لذا باید همه ما برای نهادینه شدن امور اسلامی و اخلاقی در جامعه تلاش کنیم و اعضای شوراهای اسلامی فرصت خدمت را جدی بگیرند و برای تعالی نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

* شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند

فرماندار نکا نیز با تأکید بر توجه شوراها به مشکلات مردم و رفع معضلات و کمبودها در روستاها، افزود: همچنان که بارها از تریبون‌های مختلف گفته شده است، شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و لذا باید در این راستا با شناخت مشکلات، زبان گویای مردم در نزد مدیران باشند.

جعفر احمدی ادامه داد: شوراها با مطالبه‌گری حقوق مردم را در دستور کار خود قرار دهند و برای توسعه امور مختلف در روستاها از تمام ظرفیت‌های مختلف بهره‌برداری کنند تا رشد و توسعه همه‌جانبه حاصل شود.

وی در پایان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: شورا در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌توانند کمک‌کار باشند و با استفاده از توان نخبگان به فرهنگ کار و رونق تولید، کمک کرده و با اهتمام به فضای کسب و کار با مدیریت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند و برای این منظور نیز فرمانداری از توان همه افرادی که دغدغه اقتصاد مقاومتی دارند، حمایت می‌کند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :