به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اطمینان به نقل از خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حیدریان بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد:  17 سال از عمر شوراهای اسلامی می‌گذرد و در طول این سال‌ها به بلوغ و تکامل و پختگی دست پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار، تصویب بودجه سالانه، نظارت بر درآمدها و چگونه هزینه شدن و بررسی اولویت‌های شهر از جمله کار شوراهای اسلامی است، تصریح کرد: نقش شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در مدیریت شهری باید پر رنگ‌تر و نقش دولت باید کم رنگ‌تر باشد.

رئیس شورای شهر کاشان ادامه داد: لایحه مدیریت شهری در برنامه توسعه پنجم قرار است به صحن مجلس برود و با ارسال این لایحه تحول بزرگی در حوزه شهرها بوجود خواهد آمد و از موازی‌کاری‌ها در شهرداری و دستگاه اجرایی و افزایش هزینه در شهرها جلوگیری می‌شود.

حیدریان با بیان اینکه طی دو سال گذشته فعالیت‌های خوبی در توسعه معابر شهری و پروژه‌های زیرساختی شهر کاشان به وجود آمده است، افزود: مردم تغییرات اساسی را در چهره شهر مشاهده می‌کنند و البته در مواردی مانند پارکینگ‌های عمومی و فرهنگ‌سراها و ترافیک شهری هنوز کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم با بودجه سنواتی شهرداری این مشکلات به مرور مرتفع شود.

وی با اشاره به فرآیند احداث فرودگاه کاشان بیان کرد: فرودگاه نقش مؤثری در توسعه و ارتقای شهرستان دارد و قرار بود فرودگاه در سال ۷۰ آماده شود اما مشکلاتی طی این سال‌ها پیش آمد تا اینکه با روی کار آمدن دور چهارم شوراهای اسلامی این پروژه نیمه‌تمام به جریان افتاد.

رئیس شورای شهر کاشان ادامه داد: فرماندار وقت هم قرار شد در تجهیزات فرودگاه کمک کند و فرودگاه کاشان قبل از فرودگاه‌های منطقه به بهره‌برداری برسد.

حیدریان گفت: به لحاظ قانونی شهرداری متولی فرودگاه نیست ولی برای رشد و ارتقای شهرستان ورود به این پروژه ضروری بود و همه اعضای شورای شهر با تکمیل پروژه فرودگاه موافق هستند و هزینه‌ای هم که شهرداری در این پروژه صرف می‌کند در قالب سرمایه‌گذاری است و اعداد و ارقام هزینه شده هم کاملا شفاف است و مقرر شد پس از تکمیل فرودگاه به بخش خصوصی واگذار و هزینه‌ای که صرف شده مجدد به بودجه شهرداری بازگردانده شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث فرودگاه سیر شتاب ارتقای جایگاه شهرستان را افزایش می‌دهد و چون کاشان در مرکز کشور واقع شده از لحاظ حمل و نقل بار و مسافر تأثیر زیادی در توسعه و شرایط اقتصادی منطقه دارد. 

* به زودی در محدوده جاده قمصر و ناجی‌آباد بازار روز راه‌اندازی می‌شود

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کاشان بیان کرد: کمیسیون خدمات شهری هفت عضو دارد و مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیسیون شامل پاکیزگی شهر و جمع‌آوری زباله‌ها و ایجاد عدالت در دریافت حقوق کارگران مربوطه، مسائل سلامتی مردم به خصوص در ارتباط با تهیه گوشت سالم و بهداشتی، مسائل گردشگری در ارتباط با ایجاد زیرساخت‌ها، مسائل زیست‌محیطی و پیگیری استفاده از حداقل آب زیرزمینی برای فضای سبز است.

حسین الماسی سامان‌دهی بازار روزها، تاکسیرانی، حمل و نقل سرویس‌های مدارس را از دیگر فعالیت‌های این کمیسیون بیان کرد و افزود: برای رفاه شهروندان به زودی دو بازار روز در محدوده جاده قمصر و ناجی‌آباد راه‌اندازی می‌شود.

* آفت کار فرهنگی موازی‌کاری و نگرش آماری است

در بخش دیگری از این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان بیان کرد: اصحاب رسانه وظیفه‌ای سنگین بر عهده‌ دارند و می‌توانند نواقص و کاستی‌هایی که در شهر وجود دارد به گوش مسؤولان برسانند.

علی هاشمی طاهری با بیان اینکه در کار فرهنگی هنجارهای اجتماعی تقویت و ناهنجاری‌های کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: هویت‌بخشی و کیفیت‌بخشی با کار فرهنگی میسر می‌شود و آفت کار فرهنگی موازی‌کاری و نگرش آماری است.

وی گفت: کار کمیسیون فرهنگی در سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان زیباسازی شهرداری نمود پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی  شورای شهر کاشان همچنین از تأسیس باغ موزه دفاع مقدس در شهر کاشان خبر داد و گفت: به زودی در این مجموعه ارزشی و فرهنگی یادگاری‌ها و اشیای به جای مانده از رزمندگان دوران دفاع مقدس نگهداری می‌شود.

* در حوزه سرمایه‌گذاری دچار ضعف هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کاشان در ادامه بیان کرد: در سال ۹۲ بودجه شهرداری شهر کاشان با ۱۰۶ میلیارد تومان به تصویب رسید که حدود ۲۰ میلیارد تومان آن اوراق مشارکت بود و در سال ۹۳ این بودجه به ۲۰۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

علیرضا پورعسگری افزود: در سال ۹۴ بودجه شهرداری ۴۴۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که به همراه اصلاحیه بودجه از سال قبل از آن بود و امسال بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر ۵۴۵ میلیارد تومان بود که به تصویب شورای اسلامی شهر نیز رسید.

وی با بیان اینکه حرکت مالی رو به جلو و توسعه است، تأکید کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی تا پایان دوره چهارم شوراهای اسلامی نمانده است از اصحاب رسانه می‌خواهیم نقاط ضعف شهرداری و شورای شهر را به گوش ما برسانند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کاشان با تأکید بر اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری دچار ضعف هستیم، عنوان کرد: باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم و زمینه توسعه و عمران شهر را فراهم کنیم.

* سرانه بودجه هر کاشانی در سال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است

در ادامه رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: با توجه به افزایش بودجه شهرداری و جمعیت شهر کاشان سرانه بودجه هر کاشانی در سال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است بنابراین باید با مدیریت و برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت شرایط توسعه شهر را فراهم کنیم.

علی رسول‌زاده با اشاره به اینکه از نخبگان شهر در مسائل عمرانی و فرهنگی به درستی استفاده نکرده‌ایم، تصریح کرد: در توزیع متوازن امکانات ورزشی درست عمل نکرده‌ایم و فقط چند تیم ورزشی در رشته‌های مختلف در شهر کاشان داریم.

وی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید از سیاست‌زدگی دوری کنند و فقط به فکر عمران و توسعه شهر باشند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :